Een verloren dag...

10 mei 2017 - Fairfield, California, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we helaas de prachtige omgeving van Yosemite en het heerlijke hotel in Oakhurst. Op naar de bay area, first stop: wine country! Na alle rust en prachtige natuur van de afgelopen dagen en voor de komende drukte van de steden leek het ons leuk om een wat minder bekende tussenstop te maken tijdens deze roadtrip. We besloten niet direct door te rijden naar San Francisco, maar eerst te genieten van een stukje Italië (of Frankrijk.. maar voor ons was toch echt de vergelijking met Italië snel gemaakt i.v.m. De voorgaande vakanties daar) in the states. Het gebied rondom Napa Valley staat bekend als een voornaam wijnbouwgebied. Dus die 'nieuwe-wereldwijnen' moeten we ook maar eens proeven.

De bochtige en heuvelachtige wegen maken steeds meer plaats voor lange vlakke wegen, en naarmate we de kust naderen gaat het ook steeds harder waaien! Gelukkig schijnt het zonnetje nog volop. Niks geen middle of nowhere meer hier. Bij elke afslag staan de verschillende fastfoodketen-bordjes je weer toe te lachen. Ik snap wel dat die mensen hier zo dik worden.. gezond voedsel is maar moeilijk te vinden. Omdat we even moeten tanken, slaan we af en laat daar nou net ook een Carl's Junior zitten. Sinds we hier zijn en Merijn een reclame heeft gezien over een burger MET spareribs heeft hij het er over dat hij deze wil proberen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik sla deze over en neem alleen een hapje om te proeven.

Voordat we naar het hotel rijden, rijden we eerst even langs het Solano town centre (shopping mall) om de beveiligingstag van mijn in Vegas gekochte petje te laten verwijderen bij de Champs (dit waren ze in Vegas nl vergeten en daar kwam ik pas 1 dag later achter). 1 probleem opgelost... ander probleem gecreëerd... Zonnebril verdwenen... waarschijnlijk in het pashokje bij de Sears vergeten, maar helaas geen eerlijke Amerikaan die hem terug vond.. balen! Merijn is vandaag goed geslaagd voor een aantal basketbalspullen, dus hij is blij.

Op naar het hotel, even spullen droppen en dan lekker wijntjes proeven... at least, that was the plan! Bij aankomst in het hotel blijken alle wineries hun deuren al om 5 uur te sluiten... dat heeft nog weinig zin dus, aangezien het al half 4 is! Hele plan van vandaag in duigen, dat is jammer, want het wijnproeven was toch waar we hier voor waren gekomen. Op zoek naar een andere oplossing dan maar, maar dat blijkt niet zo makkelijk. Waar je in Europa overal in een barretje/op een terrasje kan gaan zitten voor een borreltje, doen ze daar hier niet aan. Na wat rondzoeken op internet blijven er 2 alternatieven over voor de avond: een snelle hap en een biosje of naar de enige winebar downtown. Beiden niet optimaal, maar omdat de film veel te laat begon en ik echt even behoefte had aan ander voedsel dan de standaard burgers, vlees, vlees en nog eens vlees die ze hier overal serveren, werd het optie twee. Daar waren we per slot van rekening ook hier voor: wijn drinken! Uiteindelijk was het een goede keuze want het eten was lekker Italiaans (desondanks nog steeds met een Amerikaans tintje, maar de eigenaar was een Italiaan uit Napoli) en ze hadden de mogelijkheid om verschillende lokale wijntjes te proeven... toch nog een beetje waar we voor gekomen waren!